måndag 16 januari 2012

bakgrunden...

när jag gick i gymnasiet hade jag , om jag får säga det själv en, vad jag tycker mer eller mindre perfekt kropp.

men idag, 9år senare och nybliven mamma känner jag att jag behöver få tillbaka min kropp igen. jag vill kunna orka springa, leka, busa med min son och jag vill känna att min kondition och kropp är i trim igen. jag känner att jag behöver få tillbaka min styrka pga av tidigare rygg och nackproblem, magen skulle gärna också kunna få bli mindre så man kommer i sina gamla kläder igen!

min tanke är att allt detta ska jag fixa detta året!
jag smygstartade lite i höstas med att gå ut o gå, några enstaka gånger testade jag att springa, men vågade inte riktigt fullt ut då jag inte hade rätt skor o jag började känna av i knäna.

men nu har jag fått tag på ett par riktiga skor! så imorgon börjar allvaret!
jag har startat ett medlemskap på gymmet och tanken är att jag ska dit minst 2ggr i veckan. veckan där på ska jag även börja med zumban igen! ser jag fram emot.

jag hittade en tjej som skriver om sin resa till ett hälsosammare liv och blev väldigt inspirerad av henne. hon hade gjort delkontrakt längs hennes resa. olika delmål som hon satt upp som hon bestämt sig för att klara. denna idén gillade jag!

imorgon börjar mitt kontrakt... jag ska ge mig själv en tanitavägning och sen utifrån vad den säger skriva delkontrakt 3 månader i taget, väga mig och se om jag klarat mina krav. har jag inte klarat det så ska jag har ett straff som jag absolut inte vill göra!

hoppas att det finns några som vill följa med på min resa! ju fler ju roligare!

höres!

byebye


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar